Обдарована дитина – обдарований вчитель
Обдарованість – це не лише своєрідне поєднання здібностей людини, а й своєрідний сплав її особистісних якостей. Тому важливо визначитись: обдарованість – це дар чи натхненна праця над собою, а, може, поєднання одного й другого. Адже розвиток і виховання обдарованих дітей вирішує проблему формування творчого потенціалу суспільства. Виховати з обдарованої дитини особистість, адаптовану до складностей сучасного життя, досить важко. У розвитку творчих можливостей учнів велике значення має випереджальний характер навчання й виховання. Його обґрунтував відомий психолог Л. Виготський і пояснив так: "Лише те навчання є добрим, яке передує розвиткові дитини, тобто спонукає дитину до життя, пробуджує та приводить у дію низку внутрішніх процесів розвитку".
Виховати творчу дитину може тільки творчий учитель. На думку М. Карне, вчителі, які працюють з обдарованими дітьми, мають бути чутливими й доброзичливими, мати високий рівень інтелектуального розвитку, динамічний характер, почуття гумору, бути особистісно-зрілими, емоційно стабільними і мати позитивну Я-концепцію. Адже всім відомо, що зробити учня щасливим може тільки щасливий учитель.
Щорічно обласні, всеукраїнські та міжнародні конкурси презентують нам нові творчі ідеї, переконуючи нас у невичерпності здібностей та творчих можливостей учнівської молоді. Тому завдання вчителя — творити таке поле добра і любові, щоб кожна дитина довірливо ставилася до педагога, любила його. Лише за таких умов приходить справжня зацікавленість навчанням, відбувається реалізація природних нахилів і здібностей учнів. Дар відкрити чарівну квітку обдарованості школяра дається не кожному, а лише тому, хто насправді любить дітей і вміє прокласти стежки до їхнього розуму і серця. Сучасна школа — це простір, де дитина набуває певних знань, умінь та навичок й уможливлює реалізацію себе як особистості. Особливе місце в цьому належить олімпіадам, які забезпечують можливість створення свого майбутнього власними силами. Олімпіади допомагають школярам повірити в себе, наблизитися до більш якісної освіти та зміцнити свій соціальний статус. Цьому передує копітка наполеглива щоденна праця учня й учителя.
Вітаємо учня 11-А класу Щирецької ЗОШ №2 І–ІІІ ступенів Кузіва Богдана та його вчителя біології Даць Олену Степанівну з перемогою в ІІІ етапі Всеукраїнської олімпіади з біології!
Бажаємо їм не зупинятися на здобутому, а досягнути нових наукових вершин. Віримо, що їхні плани, мрії та задуми будуть такими ж обнадійливими і перспективними, як і неперевершена перемога в цьому інтелектуальному випробуванні.
Отож, щасливої життєвої дороги, завзяття, оптимізму й нових творчих звершень задля блага незалежної України!
Пижик Г.М.,
директор Щирецької ЗОШ №2 І – ІІІ ст.