Інженерний тиждень
«Інженерний тиждень» — проект для учнів молодших, середніх та старших класів, покликаний зацікавити наукою і дати учням поштовх до розвитку власного інженерного потенціалу.
Інженерія — це бульбашки у шоколаді та американські гірки, лікування складних хвороб та підкорення космосу — процес, під час якого теоретична наука набуває практичного застосування. Саме інженерія робить наше життя таким, як воно є. На жаль, більшість учнів, а особливо дівчат, навіть не розглядають для себе можливість стати частиною інженерної спільноти, оскільки вважають, що не мають відповідних здібностей. Саме тому, МОН хоче перетворити українські школи на один тиждень на мейкерські та дослідницькі лабораторії, щоб зацікавити учнів наукою і дати їм поштовх до розвитку власного інженерного потенціалу.
В основі «Інженерних тижнів» лежить концепція STEM-освіти — візуалізація наукових явищ, практичне вирішення проблем та виконання завдань, побудованих на перетині науки, техніки, інженерії, математики та мистецтва. Починаючи з 1990 року, зайнятість у сфері STEM зросла майже на 80% — з 9,7 млн до 17,3 млн. Наразі, кількість робочих місць в цій сфері продовжує зростати більш швидкими темпами, ніж в будь-якій іншій. І хоча діти є дослідниками та інженерами від народження, вони досліджують і намагаються зрозуміти навколишній світ, щодня роблять нові відкриття, проте, згідно з нещодавніми дослідженнями, досягши четвертого класу, третина хлопців та дівчат втрачають інтерес до науки. До восьмого класу інтерес до науки втрачає майже половина. Вони виключають відповідні предмети з кола своїх інтересів та не пов’язують з ними кар’єрних планів. Таким чином, мільйони учнів просто не вірять, що можуть займатися наукою. Основною причиною цього є застарілий формат проведення уроків і підручники, де матеріал представлено у «сухому» вигляді, а також програми, орієнтовані на досягнення формальних результатів, які в більшій мірі пов’язані з запам’ятовуванням матеріалу, ніж з його розумінням.
Аналогічні «Інженерні тижні» проводяться в школах Великої Британії та Ірландії. STEM-освіта є потужною складовою освітніх програм багатьох країн.
В Україні стартував проект "Інженерний тиждень", який приурочений до дня народження Сергія Корольова (12 січня) та Всесвітнього дня дітей-винахідників (17 січня). Наша Щирецька ЗОШ №2 І – ІІІ ст. активно до нього долучилася. В перший же день були проведені ознайомчі заходи для учнів школи на тему "Розвиток винахідництва впродовж двох тисяч років". Вчителі Войцеховська-Штаблава А.М., Даць О.С., Сениш Л.Р. та Соколова В.І. провели квести і уроки у форматі занурення у світ відкриттів та винаходів. Впродовж тижня учні 8–х класів виконали завдання з проектування та будівництва, побудованих на перетині основних наук природничого та точного циклів: фізики, хімії, біології, математики, астрономії, географії та екології.
Усі учасники «Інженерного тижня», учні 8–х класів, вчителі Войцеховська–Штаблава А.М., Сениш Л.Р., Даць О.С., Соколова В.І., директор школи Пижик Г.М. нагороджені сертифікатами за краще інженерне рішення та активну участь.
Кошівка У.Б.,
заступник директора з ВР Щирецької ЗОШ №2 І – ІІІ ст.